آموزش CATIA | آموزش CNC آموزش CATIA | آموزش CNC .

آموزش CATIA | آموزش CNC

آموزش CATIA

آموزش CATIA نرم افزار پارامتريكي است كه به طور گسترده در خودروسازي و صنايع وابسته استفاده مي شود. شركت هاي بزرگ خودروسازي از جمله پورشه، بي ام و، دايملر كرايسلر، هوندا، آئودي، فولكس و بسياري ديگر از شركت هاي شناخته شده در اين صنعت، از CATIA براي طراحي و توليد خودروهاي خود استفاده مي كنند. با اين كه بزرگ ترين مرجع استفاده از CATIA شركت هاي خودروساز هستند، اما صنايعي ديگر مانند صنعت هوافضا، هواپيماسازي، كشتي سازي و تمام صنايعي كه نياز به ماكت و قالب دارند، از اين نرم افزار به طور گسترده و وسيع استفاده مي كنند.

 

آموزش CATIA براي مهندسين مكانيك و طراحاني كه مايلند در اين صنايع مشغول به فعاليت شوند، بسيار كاربردي و مفيد شده اند. در اين پست، يك نقشه راه براي كساني كه مايل به يادگيري و آموزش CATIA هستند، از ابتدا تا انتها به طور مختصر ارائه مي شود. صنعتي كه در آن مشغول به فعاليت خواهيد شد، براي يادگيري و آموزش CATIAاهميت زيادي ندارد. زيرا آموزش كامل CATIA به شما كمك خواهد كرد در هر صنعتي فعال باشيد.

 

آموزش آنلاين CATIA 

تا مدت هاي زيادي، تنها راه يادگيري و آموزش CATIA ، استفاده از جلسات آموزش حضوري و ثبت نام در كلاس ها بوده است. با گسترش اينترنت و افزايش مخاطبان آن، آموزش CATIA به صورت آنلاين نيز امكان پذير شده است. 

 

با روش هاي تمريني CATIA در اينترنت، مي توانيد به صورت عملي و با نشستن در خانه يا دفتر كار و با حفظ حريم خصوصي خود، اين نرم افزار را به خوبي فرا بگيريد. در حال حاضر استفاده از تكنولوژي هاي پيشرفته جديد، به يادگيرندگان اين امكان را داده است كه بيشترين يادگيري را از طريق اينترنت داشته باشند. در دسترس بودن وسايل مورد نياز يادگيري و امكان يادگيري متناوب وجود دارد.

 

همچنين امكان افزايش يادگيري با تكرار آموزش CATIA وجود دارد. در حالي كه در حالت كلاسي، هزينه خود را به صورت مربي ساعت پرداخت مي نماييد. مزيت روش كلاسي در فعال بودن يادگيري و امكان صحبت با استاد و رفع اشكال است. در حالي كه در روش اينترنتي آموزش CATIA ، اين امكان محدود شده است.

 

در آموزش CATIA چه مراحلي طي مي شود ؟

اولين مرحله در آموزش CATIA طراحي دوبعدي است. طراحي دوبعدي پيش نياز طراحي هاي پيشرفته تر است. تا زماني كه طراحي دوبعدي به را صورت كامل ياد نگرفته ايد، بهتر است به مرحله بعدي آموزش CATIA وارد نشويد.

 

بعد از طراحي دوبعدي، نوبت به مدلسازي سه بعدي در آموزش CATIA مي رسد. در اين روش مدل ها را به صورت سه بعدي و به طور كاملاً پيوسته طراحي مي كنيد. همچنين در اين مرحله، طراحي قسمت هاي داخلي محصول را نيز اموزش خواهيد ديد.

 

در مرحله بعد كه مونتاژ قطعات را آموزش مي بينيد، مي توانيد قسمت هاي طراحي شده جداگانه را روي همديگر قرار دهيد و بيشترين ميزان هماهنگي و نظام مندي را در قطعات توليد شده ايجاد نماييد. نقشه كشي صنعتي مرحله بعدي آموزش CATIA است. طراحي سطوح پيچيده، ورقكاري، آناليزهاي مهندسي، طراحي مكانيزم ها در حين حركت و طراحي اتصالات جوشي نيز مراحل بعدي يادگيري اين نرم افزار هستند. در آموزشCATIA ياد خواهيد گرفت كه چگونه يك قطعه را به صورت دوبعدي و سه بعدي طراحي كنيد. قطعات توليد شده را در هم ادغام كنيد و همچنين، اين قطعات را در حين حركت و جابجايي نيز بررسي نماييد.

 

خود را جاي كارفرما قرار دهيد در طراحي يك وسيله نقليه، تمام عوامل داخلي و بيروني در حين حركت و ايستايي در نظر گرفته مي شوند. با آموزش CATIA ديگر تفاوتي در طراحي بين كشتي، هواپيما، خودرو و ديگر وسايل حركتي ديده نخواهد شد. زيرا ويژگي هاي اجسام متحرك تا حدودي شبيه به هم هستند. فقط كافي است تمام بخش هاي كه در حين حركت درگير هستند در نظر گرفته شود. همچنين قطعاتي كه در نماي بيروني قرار دارند، بيشترين ميزان اصطكاك با هوا را داشته باشند.


برچسب: آموزش CATIA، آموزش CATIA مقدماتي، آموزش CATIA پيشرفته، آموزش CATIA گام به گام، آموزش CATIA فارسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۱:۱۲:۵۸ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :