آموزش CATIA | آموزش CNC آموزش CATIA | آموزش CNC .

آموزش CATIA | آموزش CNC

آموزش CNC

آموزش CNC يا آموزش اپراتوري ماشين هاي كنترلر ديجيتال، يكي از اموزش هايي است كه مناسب حكاكي و تراش را روي چوب فلز و ... است. اين ماشين ها در محيط هاي بزرگ و كوچك به كار مي روند و كاربردهاي زيادي در فرزكاري و ايجاد قالب هاي صنعتي دارند. هنرجويان زيادي هر ساله براي آموزش CNC ثبت نام و آموزش مي بينند. اما در مورد كاربردهاي مختلف دستگاه هاي CNC و استفاده آنها در صنايع مختلف ناآشنا هستند.


دستگاه CNC فقط در كارگاه هاي صنعتي عظيم به كار نمي رود و شامل كارهاي دستي زيادي از جمله حكاكي روي قطعات كوچك نيز مي شود. قطعاتي مانند كيف هاي چرمي، قطعات چوبي و... حتي جواهر سازي. بنابراين نوع علاقه و سليقه شما در آموزش CNCكاربرد دارد. در زير با كاربردها و آموزش هاي CNC آشتا خواهيد شد.

 

كاربرد ماشين CNC 

به خاطر مزيت هايي كه ماشين هاي CNC نسبت به كار دست دارند، امروزه در صنايع زيادي از آنها استفاده مي شود. عمليات مختلفي از جمله برشكاري، تراشكاري، سوراخ كاري و حكاكي روي مواد متفاوت مانند فلز، سنگ، شيشه، چوب و حتي پلاستيك و پگلي گلاس و چرم و منسوجات كاربرد هاي زيادي دارد.


اگر چه اكثر دستگاه هاي CNC كاربردهاي به ظاهر يكساني دارند، اما بعضي از انها براي ليزر كردن فلزات مناسبند و بعضي ديگر براي ليزر كردن غير فلزات. در نتيجه، نوع كاربرد و فعاليتي كه داريد، در انتخاب نوع دستگاه و آموزش CNC اهميت دارد. دستگاه هاي فرزCNC نيز قابليت حكاكي و تراش و برش روي چوب هاي ام دي اف و ديگر چوب ها را دارند.


ميزها، سيسموني ها، كمدهاي بزرگ، طراحي هاي قوسي چوبي شكل و... همگي توسط اين نوع دستگاه CNC توليد مي شوند و خدمت زيادي به صنعت نجاري كرده است. همچنين حكاكي سنگ مزار و سنگ هاي به حكاكي شده و منقش به اسامي، پايه هاي سنگي، معرق و سنگ هاي مرمر از ديگر كاربردهاي آموزش CNC است.

 

آموزش CNC براي استفاده از دستگاه

استفاده از دستگاه CNC و فرزكاري، اولين بخش آموزش CNC است. در ابتدا بايد با نوع كاربرد، نوع فعاليت هايي كه با ماشين CNC انجام داد و چه قالب ها و موادي را مي توان استفاده نمود آشنا شد. هر نوع دستگاه CNC مناسب يك نوع طراحي و مواد خاصي است. ماشين هاي CNC 60*40 و.... توسط خود كارآموزان بايد تست و اجرا شوند تا به خوبي با كاربرد آن آشنايي پيدا كنند.

 

آموزش CNC كاربردي

آموزش CNC مي تواند به شكل هاي مختلف صورت بگيرد. با توجه به اين كه نوع و كاربرد دستگاه ها تفاوت هايي با همديگر دارند، آموزش CNC مي تواند در محل قرارگيري دستگاه به كار رود. بنابراين بخشي از آموزش CNC مي تواند بعد از خريد دستگاه و نصب آن در كارگاه باشد.


نوع ديگر آموزش CNC شامل آموزش هايي قبل از استخدام و اشتغال در يك كارگاه است. با يادگيري كاربرد دستگاه هاي CNC معمول، مي توانيد با دستگاه هاي مشابه نيز كار كنيد. با توجه به علاقه و سليقه هنرجو و يا جوينده كار، آموزش CNC نيز روي دستگاهي مرتبط صورت خواهد گرفت. يادگيري تمام دستگاه هاي CNC خيلي كاربردي نيست.

 

آموزش CNC براي تعميرات و مشكلات دستگاه

اين بخش از آموزش، مي تواند مهم ترين بخش آن نيز باشد. زيرا دستگاه هاي CNCممكن است دچار مشكلاتي شوند. هزينه تعمير و عيب يابي آنها با يادگيري كامل آموزشCNC مي تواند كاهش پيدا كند. آشنايي با بخش هاي مختلف دستگاه CNC Error هاي معمول و كدهاي مربوط به آنها و همچنين خطاهايي كه در مورد خراب شدن يك قطعه است، بايد در اين آموزش ها لحاظ شوند. دراين صورت است كه مي توان گفت يك آموزش CNC كاربردي كامل به هنرجو داده شده است.


برچسب: آموزش CNC، آموزش CNC مقدماتي، آموزش CNC پيشرفته، آموزش CNC گام به گام، آموزش CNC فارسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۱:۱۳:۵۰ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :