آموزش CATIA | آموزش CNC آموزش CATIA | آموزش CNC .

آموزش CATIA | آموزش CNC

آموزش CNC

آموزش CNC يا آموزش دستگاه كنترل رقمي، دستگاهي است كه توسط كامپيوتر  قابل مديريت و كنترل است. اين دستگاه پس از تبديل مختصات قطعه و طرح حكاكي، شروع به برش با جي كدهاي ارائه شده توسط كامپيوتر مي كند. كار با اين دستگاه بسيار ساده است و هر كسي با كمي آموزش مي تواند با اين دستگاه كار كند.


اكثر كساني كه در صنعت و كارگاه هاي صنعتي فعاليت كرده اند، سر و كارشان با دستگاه آموزش CNC افتاده است. فايل طراحي شده توسط كامپيوتر به دستگاه CNC وارد مي شود و دستگاه شروع به كار مي كند. در بعضي از دستگاه ها نياز است كه قطعه توسط اپراتور آموزش ديده CNC حركت داده شود. در دستگاه هاي جديدتر، همين هم نياز نيست و دستگاه خودش قطعه را متناسب با نوع طراحي جابجا مي كند.

 

كاربرد دستگاه و  آموزش CNC 

بيشتر قطعاتي كه در خانه و خودروي خود استفاده مي كنيد، توسط دستگاه آموزش CNC طراحي و ساخته شده اند. در حالي كه ممكن است حتي فكرش را نكنيد. حتي ساعت و گوشي موبايل، داراي قطعاتي هستند كه براي توليد آنها از دستگاه آموزش CNC استفاده شده است. يكي از بهترين دستگاه هاي موجود براي حك كردن تصاوير روي سطوح مختلف، دستگاه CNC است.  با ورود دستگاه آموزش CNC ، بيشتر كارهايي كه با دست و توسط كارگرها انجام مي شده است، حذف شده اند و صرفه جويي زماني بالايي ايجاد كرده اند. ريزه كاري ها و برش هاي يكدست و زيادي توسط آموزش CNC انجام مي شوند كه جايگزين برش هاي دستي و سمباده زدن ها شده است.


اگر چه شكل دستگاه تراش آموزش CNC شبيه به دستگاه هاي تراش سابق است، اما سرعت و كاربرد آن افزايش چشمگيري داشته است. اين دستگاه توسط متخصص كنترل مي شود و دقت بيشتري نيز دارد. در عين حال، كنترل و كار كردن با آن بسيار ساده تر است. همچنين، دستگاه هاي تراش قديمي، امكان چاپ روي چوب، شيشه را نداشتند.

 

دكوراسيون و دستگاه CNC 

 آموزش CNC‌ براي دكوراتور ها و كساني كه در كار دكوراسيون و طراحي داخلي خانه ها هستند، اهميت زيادي دارد. همچنين طراحي صحنه در فيلم‌سازي اهميت زيادي دارد. با استفاده از دستگاه فرز CNC مي توان سنگ‌ها، دكوراسيون هاي لوكس، مجسمه هاي سنگي، و ساخت سريع دكورهاي سينمايي از جمله كاربردهاي آموزش CNC‌ است. تراش سنگ ترحيم، مقبره، سردر خانه و... كه نياز به حكاكي روي سنگ و فلزات دارد، با  آموزش CNC كاملاً در دسترس است. نوع رنگ و سختي آن در نوع استفاده از  آموزش CNC كاربردي ندارند.

 

منبت كاري و چوب با  آموزش CNC 

منبت كاري در سيستم نجاري قديم، زمان زيادي مي گرفته است و حتي اگر طرح منبت آماده مي بود، اجراي آن زمان زيادي را از نجاران مي گرفت.  در حالي كه با  آموزش CNCو استفاده از دستگاه هاي مرتبط، نجاران مي توانند در مدت زمان كوتاهي، منبت كاري هاي خود را انجام دهند. زماني كه كمتر از يك پنجم زمان اوليه است. اما به طور  كلي منبت كاري وقت‌ گيري است.


در صنعت هواپيماسازي، ساخت يكي از قطعات اصلي كه مربوط به تونل باد آن است، حدود شش ماه زمان از مهندسان ان مي گرفته است. در حالي كه با دستگاه هاي آموزش CNC عظيم، اين زمان به كمتر از 4 هفته كاهش پيدا كرده است.


برچسب: آموزش CNC، آموزش CNC مقدماتي، آموزش CNC پيشرفته، آموزش CNC گام به گام، آموزش CNC فارسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۱:۱۶:۵۶ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :