آموزش CATIA | آموزش CNC آموزش CATIA | آموزش CNC .

آموزش CATIA | آموزش CNC

آموزش CATIA

چند نوع از درس هايي كه در آموزش CATIA با آن روبرو خواهيد شد آموزش CATIAداراي بخش هاي مختلف و متنوع زيادي است. اين بخش ها هر كدام ويژگي ها و توانايي هاي خاص خود را دارند. در اين پست، با تعدادي از اين آموزش ها كه ممكن است در درس هاي مختلف روبرو شويد، آشنا خواهيد شد.

 

سوكت هندزفري در آموزش CATIA 

براي طراحي و مدلسازي سوكت هندزفري، مي توانيد از شاخه طراحي فايل Catpartاستفاده نماييد. مدلسازي اين قطعه، شيوه هاي متفاوتي دارد. در آموزش CATIA ممكن است با استفاده از فرمان Loft بتوانيد سوكت هندزفري را طراحي نماييد. سوكت هندزفري يك طراحي ساده و معمولي است كه براي تمرين و مدلسازي توصيه مي شود.


سوكت هندزفري را مي توانيد گرد، بيضي يا به هر شكل ديگري طراحي نماييد. اگر مايليد حتي مي توانيد اندازه سرسوكت را براي دستگاه هاي مختلف از جمله موبايل، راديو و.... طراحي كنيد. طراحي اندازه نيز تمرين مناسبي براي آموزش CATIA است.

 

طراحي فنر در آموزش CATIA 

طراحي فنر توسط فرمان Rib در آموزش CATIA يكي از طراحي هاي ساده به حساب مي آيد. فنر ها در اكثر صنايع كاربرد دارند و يادگيري آن براي هر صنعتي كاربرد دارد. فاصله بين فنرها و ديگر مراحل طراحي در آموزش CATIA است. اكثر كساني كه مراحل آموزشCATIA را گذرانده اند، درك درستي از فرمان Rib ندارند و با يادگيري درست اين فرمان، مي توانيد تا حد زيادي خود را در اين نرم افزار ارتقا دهيد.

 

طراحي فنر با شكل پيچيده

همه فنرها، فنرهاي يكدست و معمولي نيستند. بعضي از فنرها نيز هستند كه كاربردهاي ديگري از جمله نگه داشتن يك قطعه، يا باز و بسته شدن دو يا چند قطعه دارند. در نتيجه فنرهايي با ساختار پيچيده نيز در آموزش CATIA بايد در نظر گرفته شوند. براي اين طراحي نيز از فايل Catpart استفاده خواهيد نمود. در اين روش با استفاده از المان هاي wire مربوط به فنر، مدلسازي صورت بگيرد. فرمان rib كه براي مدلسازي فنرهاي ساده استفاده شده بود، براي اين نوع فنرها مناسب نيست و راه به جايي نخواهد برد. بنابراين ممكن است فرمان هايي كه در آموزش CATIA ابتدايي به كار رفته بود، در آموزش پيشرفته به كار نيايد.

 

ساخت بخشي از يك قطعه

قطعه هاي مختلف در آموزش CATIA روي همديگر قرار مي گيرند. آموزش هاي ابتدايي اين نرم افزار شامل يادگيري ساخت قطعات داخلي يك پروژه است. اين قطعه ها به تنهايي طراحي مي شوند. براي محك زدن خود، بهتر است يك قطعه اماده را طراحي كنيد و از ساخت آن تقليد نماييد.

 

ساخت قطعه حلزوني

پيچ ها و چرخنده هاي حلزوني، از پركاربردترين طراحي ها در آموزش CATIA هستند. سطح اين آموزش متوسط است و براي كساني مناسب است كه آموزش طراحي استوانه و شكل هاي متفاوت را ياد گرفته باشند.

 

شبيه سازي مكانيزم حركت

طراحي انيمه هاي حركتي نيز بخشي از آموزش CATIA است. اكثر قطعات مدام در حال حركت و ايجاد جريان هستند. يكي از مهم ترين قطعات كه حركت زيادي دارند، سيلندرها و سوپاپ ها هستند. بهترين راه براي ايجاد مكانيزم حركتي، فرمان Animate Constraint  است با ساخت قيدها، حركت يك قطعه را شبيه سازي مي كند.

 

به روز كردن جرم قطعه در آموزش CATIA 

يكي از بزرگترين خسارت هايي كه به يك پروژه وارد مي شود در بخش جرم آن است. بايد در نظر داشته باشيد كه در هر كدام از ويرايش هاي قطعات در پروژه، حتماً بايد جرم پروژه نيز به روز شود. به روز كردن اتوماتيك جدول در محيط Drafting يكي از راه حل هايي است كه براي جلوگيري از اين خسارت ها استفاده مي شود.


برچسب: آموزش CATIA، آموزش CATIA مقدماتي، آموزش CATIA پيشرفته، آموزش CATIA گام به گام، آموزش CATIA فارسي،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ساعت: ۰۱:۱۴:۳۲ توسط:s.t موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :